شیمی فرزانگان

تا جای ممکن میخواهم به شما کمک کنم تا شیمی تان را تقویت کنید

شیمی فرزانگان

تا جای ممکن میخواهم به شما کمک کنم تا شیمی تان را تقویت کنید

من دانش آموز فرزانگان دو ارومیه هستم و میخواهم اطلاعات عمومی جالبی را در اختیار شماقرار دهم.لطفا با کامنت هاتون باعث دلگرمی ما بشید

شیمی یعنی زندگی یا زندگی یعنی شیمی؟!

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۹ ب.ظ

شیمی یعنی زندگی یا زندگی یعنی شیمی؟

خب اگر نمی دانید بدانید و آگاه باشید این علم یکی از زیباترین علم‌های جهان است، علمی که جهان برپایه واکنش‌های آن پابرجاست.

دنیا دقیقا مثل واکنش‌های شیمیایی‌ست، فقط باید کمی دیدمان را عوض کنیم.

یک واکنش شیمیایی شامل واکنش دهنده‌ها و فرآورده هاست. در حین انجام این واکنش حد واسطی تشکیل می‌شود که بعضی پیوندها می‌شکنند تا بعضی پیوندهای دیگر تشکیل بشوند. مثل زندگی ما آدما دقیقا !

کاتالیزور باعث می‌شود مسیر یک واکنش راحت‌تر شود. این کاتالیزور در زندگی ما تلاش است!

یک واکنش به نام تیتراسیون در شیمی هست خیلی جالبه که خیلی شبیه رفتار ما آدماست.

اتمها با هم پیوند می‌دهند تا مولکول‌ها شکل بگیرند ومولکول‌ها با هم پیوند می‌دند تا پلیمرها شکل بگیرند مثله زاد و ولد انسان‌ها !

اتمها الکترون‌هاشان را به هم قرض میدهند یا با هم شریک میشوند! می‌بینید سخاوت در اتم‌ها هم وجود دارد!

وقتی فکر می‌کنم این اتم‌ها ومولکول‌ها همگی من را به یک چیز هدایت می‌کنند و آن چیزی نیست جــــز عظمت بی همتای یگانه پروردگارم.

و تبارک الله احسن الخالقین...

  • pari delavar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی